Om meg

Dette er meg..

Ann Kristin Grodås. Jeg er over snittet interessert i kosthold, matlaging, trening, fysisk aktivitet og helse. Og det er nettopp dette nettsida, bedrifta og hverdagen min handler om.

Jeg har hele livet vært aktiv innen sport og friluftsliv. Drømmen min var å bli fotballproff, men det toget er gått for lenge siden, og jeg har sluttet å gråte over det. Nå er drømmen en helt annen. Drømmen er å ha god helse, videreformidle hvordan man kan oppnå god helse og sørge for at mine nærmeste har god helse. Jeg tror god helse er nøkkelen til et lykkelig liv, og jeg definerer god helse som

«Evnen til å leve ut drømmer»

Det har ingenting med kronisk sykdom, funksjonshemninger, kroppsidealer eller andre begrensinger – det handler om å ha god helse ut i fra sine forutsetninger og gjøre noe med det man kan gjøre noe med, og deretter leve ut de drømmene man har.

Hver dag blir jeg inspirert. Og det kan i noen tilfeller være store motsetninger i det som inspirerer meg. En bok, et bilde, et smil, en nettside, en treningsøkt, et måltid, naturen, mennesker og en god diskusjon. Alt dette er med på å forme meg, sammen med erfaring, kunnskap og selvrealisering.

Min utdanning, erfaring og stolte øyeblikk

  • Utdanning for yngre ledere i idretten, Coaching og ledelse, høst 2014 – vår 2015
  • Revansj nr 2 Hornindal rundt, norges tøffeste fjelløp (halvt løp), 7 t 53 min, 2014
  • Jostedalsbreen på langs, mai 2014
  • Basisball trainer, februar 2014
  • CrossFit Level 1 trainer, stavanger, 2013
  • Prosjektleder for «jentedriven idrettsaktivitet». Treårig prosjekt, 2013 – 2016, Norges idrettsforbund/ Sogn og Fjordane idrettskrets.
  • Revansj Hornindal rundt, norges tøffeste fjelløp (halvt løp), 8 t 21 min, 2013
  • Senterleder, Aktiv trening Nordfjordeid, startet 1. august 2012.
  • Gjennomført Hornindal rundt, norges tøffeste fjelløp (halvt løp), 9 t 55 min, 2012
  • Blisunn, min egen bedrift hvor jeg jobber som personlig trener, kostholdsveileder, foredragsholder, kursholder og gruppeinstruktør, startet høsten 2011
  • Bachelor i ernæringsfysiologi, Helsehøgskolen, avsluttet våren 2011
  • Gjennomført birkebeinerrennet på tida 5 t. 52 min, vinter 2011
  • Personlig trening, NIH fitness deltid, avsluttet høsten 2011 (i dette inngår også grunnkurs og treningsveilederkurs)
  • Gjennomført Bergen – Voss på sykkelsetet, våren 2010
  • Kosthold og ernæring, NKS deltid, høsten 2008
  • Oppdrag som instruktør på fotballtrenerkurs i Vietnam, høsten 2007
  • Utdannet fotballtrener, trener-2 kurs, eksamen våren 2007
  • Vidaregående skule, idrett, hovedvekt på fotball, avsluttet våren 2006
Kontaktinformasjon

Ann Kristin Grodås, grodaas@blisunn.no, 414 57 553

Jeg tar i mot oppdrag etter forespørsel. Foredrag, kurs, enkeltkonsultasjoner, personlig trening, gruppetimer, til bedrifter eller hjemmebesøk.

 

127 tanker om “Om meg

  1. For en inspirerende og motiverende blogg! Full av gode mat-ideer som følger sesongen ¦o) Liker at du stikker inn poster om ulike produkter/matsorter med informasjon om deres kalorimengde og hvorfor produktet er godt for kroppen.

    Nå skal jeg tråle meg bakover i blogghistorikken din for enda mer mat- og trenings-glede ¦o)

  2. Hei,

    Så hyggelig å se en skikkelig ernæringsblogg, en som ikke går på lavkarbo eller noen ann form for diett. Jeg har selv utdannet meg innen ernæring, bachelor i samfunnsernæring fra Høgskolen i Akershus og studerer nå master, og vet alt om hvor viktig et sunt og variert kosthold er i hverdagen.

    Lykke til med siste innspurt på bacheloren din!
    Gleder meg til å følge det du skriver fremover:-)

  3. Hei!

    Har nå lest gjennom bloggen din og bokmerka mange supre mat-tips jeg må prøve! Artig at du har så mye variert, god og sunn mat, fortsett med det! 😀

    Kommer nok til å følge med her fremover for å få flere sunne mattips 🙂

  4. for en fantastisk inspirerende blogg!
    må prøve flere av tipsene/ oppskriftene dine 🙂
    syns selv det er gøy å lage ny, spennende og sunn mat. følger det med bloglovin fra og med nå, jeg 😉

  5. Dette var absolutt en relevant og kjempebra blogg! Veldig enkel og motiverende, rett og slett. Ikke minst er den helt nødvendig for mange av oss. Kjempebra ide, og mange gode oppskrifter på ikke bare mat, men veien til sunnhet på en strålende og smakfull måte. Glad for at jeg havnet her, skal helt klart bruke den og anbefale til mange fler:)

    Lykke til, du gjør mange en stor tjeneste!

  6. Da fant jeg igjen navnet på hjemmesiden (viste jeg hadde rablet det ned et stem mellom alle notatene), og det er en utrolig bra side du har laget. Det ser ut som du er sykt flink til å lage mat…kunne ønske jeg hadde en personlig kokk idstede for PT. Vi ses på skolebenken..:)

    • Hehe, du har tatt frem notatane til helga? 🙂 Takk for det, ta deg en tur til Stryn og inn på beachen til sommaren, så kan eg/vi diske opp med litt mat, som en personlig kokk for en dag:) Vi snakkes på skolebenken ja, til nye tak:)

  7. Tilbaketråkk: NYE SIDER | Blisunn

  8. Hei!

    Fin blogg du har!

    Jeg er en voksen mann som har kommet godt i gang med med studiet du har fullført. Arbeider nå med Medisin grunnfag, som er spennende, og krevende.
    Avla 2 eksamener nå i juni og det gikk knallbra.

    Jeg har hatt diabetes type 1 i 50 år, så jeg begynner å bli rimelig godt kjent med den sykdommen, og tilhører vel gruppen aktiv mosjonist!
    Drømmen er å lære mer om ernæring og deretter kunne hjelpe noen av de som sliter med lite fysisk aktivitet, overvekt og diabetes, spesielt type 2.
    Det er også bekymringsfullt at så mange unge er lite aktive. Vi har nå faktisk 20 åringer som har fått type 2.

    Da er det fint at vi har slike som deg som kan motivere og endre holdninger blant folk. For, det er mye å ta tak i.

    Hilsen Øystein

    • Hei Øystein! Takk for fin kommentar! Skal innom bloggen din å se:)
      Bra at du har interessert deg for helse og kosthold, og nå tar utdanning. Ønsker deg lykke til med utdanningen!!

  9. Hei
    Jeg er nok hvertfall 20 kilo overvektig og sliter med aa ha motivasjon til og spise sunt og trene riktig.
    jeg er medlem av drammensbadet, men bruker den for lite.

    Er det noen forslag du har for meg?

    • Hei Freddy. Viktigst av alt er motivasjonen, så du må nok jobbe litt med den:) Sunt kosthol: ren mat; kjøtt, fisk, egg, frukt, grønnsaker og feite meieriprodukter. Kutt ut sukker, korn, soya, plantemargaring/ plantaoljer så kommer du langt:) Også er trening viktig: styrketrening og noe kondisjon. 3-4 treningsøkter i uken kommer man langt med:) Svømming er super aktivitet!

  10. Hei meg igjen.
    Har du noen forslag til plasser man kan vere aa bli sunn, til en rimelig penge?
    Jeg er i daarlig form og maa faa gjort noe snart

    mvh Freddy

  11. Bra blogg Ann Kristin, skal følge med her 🙂

    Driver selv Frisk og Funksjonell, der jeg (og innimellom noen andre) skriver om kosthold, trening og helse. Ta gjerne en tur innom der!

    • I bet McDonald’s would love to tell Michelle Obama where she can shove her carrot burgers right about now.VA:F [1.0]29_1166.please wait…VA:F [1.9.20_1166](from 0 votes)

    • tại sao lại mất phí để tahm gia chứ.các bạn cẩn thân trÆ°á»›c những lời mời gọi về mức thu nhập trên trời mà muaban24.vn Ä‘Æ°a ra!Hãy tỉnh táo nếu không bạn sẽ mất tiền oan

  12. Hei
    Veldig fin blogg!
    Jeg har begynt å prøve å å spise sunnere mat for å gå ned til den vekten jeg hadde før. Da gikk jeg på turn og trente flere ganger i uka. Nå har jeg sluttet pga vond rygg og etter det har jeg bare blitt tyngre og tyngre :S Men nå er det på tide å snu det før det er for seint. Fant mye inspirasjon og gode oppskrifter her som jeg skal prøve ut! 🙂 Stå på videre 😉

    • Coucou je suis triste de cette nouvelle parceque je devais le cor le 7 novembre.. Donc comment on fait si on a déjà les billets ? C’est remboursé ? Ou on doit en racheter d’autres? Svp répondez moi 🙂 bisous

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *