59 tanker om “Spurt og burpees

  1. Tilbaketråkk: Bli sunn året 2011 | Blisunn

  2. Hei!

    Jeg er i gang med å trene meg opp etter flere år med en alvorlig sukkersyke, som gjorde at jeg mistet mye vekt og muskelmasse. Nå er jeg i gang med helt basic styrketrening og forsiktige gå-turer. Det er som sakt mange år siden jeg har trent skikkelig, og da var jeg aktiv håndballspiller før sykdommen tok knekken på påde kondis og styrke. Jeg har derfor heller ingen skikkelig erfaring med treningssenter, da lagidrett har vært min store glede: Jeg har prøvd noen ganger på senter, men jeg har fått inntrykk av at det ikke er helt min stil – også når jeg må begynne å løpe. Jeg ser(leser) du løper ute om vinteren også. Aha! Sant, det går an. Er du medlem på treningssenter, eller kan man «klare» seg uten? Jeg er så genuint friluftsmenneske, og gleder meg til å komme meg i form igjen. Jeg gleder meg hver dag over at vekten min går oppover igjen og sykdommen holdes i sjekk ved hjelp av kosten. 🙂
    Du har en super blogg! Kjempe-inspirerende! 😀

    • Hei Elin! Så utrolig hyggelig å høre at det går riktig veien, det er bra, og fortsett det gode arbeidet:) Ja, jeg er medlem (eller; jeg jobber og da også medlem!) på et treningssenter, og per i dag kunne jeg nok ikke vært foruten. Jeg tror man kan gjøre MYE utenfor et treningssenter, ved hjelp av enkle treningsutstyr, kroppsvekt og intensiv trening, men når man kommer på et vist nivå er det viktig å kunne utfordre seg selv med tyngre vekter, for å få maksimal effekt ut av treningen. Dette kommer selvsagt også ann på målet med treningen. Dersom du har litt enkelt utstyr hjemme kan man gjøre mye selv, så her må du finne ut hvordan du liker å trene, hvilke mål du har med treningen og hvordan nå disse målene. Jeg blir mer og mer fasinert av styrketrening, og overbevist om at dette er trening som er veldig viktig for god helse. SÅ ikke nedprioriter denne 🙂 Takk for at du følger bloggen min, godt å høre at det er til inspirasjon 🙂

  3. Supert! Takk for at du deler din kunnskap og erfaring. 🙂 Jeg har laget meg et eget program med styrketrening, og har lagt til ulike delmål. Jeg har også planer om å legge til intervaller og jogging når formen er forenelig med dette. Da er det også kanskje tid for å prøve seg på de tyngere vektene etterhvert – type treningssenter. 🙂 Nå bruker jeg egen kroppsvekt, og tar det derifra rolig fremover.
    Igjen: Takk for inspirerende blogg!

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *