Min lørdag

Lørdagen i går gikk alt for fort. Dagen forsvant mens jeg sov middag i nesten 2 timer, så jeg måtte utsette det meste til i dag. Her er lørdagen min i bilder.

YOGI TEA, kjempe god med «Choco» smak 🙂 På hver te pose står det et visdomsord.

«The art of hapiness is to serve all»

Nye fotballsko og litt testing i hagen. Hagen består av nedoverbakke, så det ble faktisk litt travelt – dagens treningsøkt 🙂

Hjemmelaget lørdagspizza til VM kampen England – USA. Grov bunn, hjemmelaget tomatsaus, fyll av karbonadedeig, skinke, løk, sopp og fersk ananas. Den ble kjempegod!

Lørdagsgodt hører med til lørdagen. I dag fant jeg en ny favoritt. Mørk sjokolade med mint smak 🙂 Som produsenten sier «Premium mint er et friskt pust i sjokoladehyllen» . Det stemmer.

53 tanker om “Min lørdag

  1. Hei!
    Ettersom det ser ut som du har en del peiling på trening, så tenkte jeg å stille deg et spørsmål.
    Jeg har syklet en del til og fra skole etter at snøen forsvant, men jeg blir så ufattelig tung i beina. Det er ikke mer enn 3 km hver vei og en tenker at dette går seg til etter noen uker, men det gjør det altså ikke. Og om jeg ligger og slapper av kan beina plutslig begynne å riste. Noen tips?

    • Hei Cilie. På treningsfronten er det mest av egenerfaring jeg snakker, forhåpentligvis litt kursing innen trening etter hvert. Muskulaturen trenger ofte å starte rolig for å øke blodgjennomstrømmen og bli varm, viss ikke stivner man og blir tung i bena – Kanskje starter du for hardt rett og slett? Vet du om det er kramper du har i bena når du sier de plutselig kan begynne å riste? (Kramper gir en plutselig, stram og intens smerte) Da kan du lese innlegget mitt om kramper her http://blisunn.wordpress.com/2010/06/13/kramper/. Muligens mangler du mineraler og salter – eller det kan henge sammen med sykkelturen din hvor du blir stiv og tung i bena – mye laktat (melkesyre) i muskulaturen. Opp i alt dette er kostholdet viktig for å dekke kroppens behov for næringsstoffer – mye frukt og grønnsaker, 3 porsjoner magre melkeprodukter, grove brød og kornprodukter, magert kjøtt, fisk og mye vann. Du sier ikke noe om hvor mye fysisk aktivitet du får ellers i hverdagen, det kan tenkes at det har en sammenheng med det også. Håper jeg ikke forvirret deg mer.. Oppsøk en fysioterapeut dersom problemet vedvarer. Masse lykke til, og fortsett å sykle til skolen, det er kjempe bra for kropp og miljø!! 🙂

  2. Takk for svar:) Har hatt kramper også, men det er nok ikke det dette er. Det er ikke smertefullt eller noe sånt. Virker som det er musklene i lårene som bare begynner å vibrere.Og så er det tungt å gå i trapper og lignende. Har spilt håndball tidligere i vinter, og da har jeg ikke merket så mye. Prøver å spise relativt sunt, med frukt, grønt og kornprodukt. Mandag begynner jeg i jobb og har tenkt å sykle frem og tilbake dit, men da er det nesten 2 mil om dagen. Satser på at beina tåler det etter hvert:)

    • Lykke til med syklingen, godt at du ikke gir deg, men som sagt kan det være lurt å oppsøke en fysioterapeut om det fortsetter.. Ønsker deg en aktiv og sunn sommer 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *