Tirsdag 16. november

Frokost 07:30

En pannekake, krydderost, ruccola, avokado, paprika, hvitost og bacon.

Næringsinnhold:

– Energi: 547 kcal.

– Karbohydrat: 3 g.

– Protein: 22 g.

– Fett: 50 g.

Mellommåltid 10:45

Vaniljekesam, bringbær og valnøtter (bildet er fra i går!) Vann og te.

Næringsinnhold:

– Energi: 258 kcal

– Karbohydrat: 14 g.

– Protein: 9 g.

– Fett: 18 g.

Lunsj 12:15

Middagsrester fra i går og en appelsin.

Næringsinnhold:

– Energi: 393 kcal

– Karbohydrater: 16 g.

– Protein: 38 g.

– Fett: 19 g.

Middag 17:00

Laks stekt med hvitløk, persille og fløte. Ovnsbakte poteter og tomat og stekt gulrot og asparges.

Næringsinnhold:

– Energi: 527 kcal.

– Karbohydrat: 28 g.

– Protein: 30 g.

– Fett: 32 g.

Trening: 1 t. 30 min: oppvarming, 40 min sirkeltrening , 20 min fotball.

Måtte ha en banan etter trening – veldig sulten!! (75 kcal. KH: 16 g. P: 1 g.)

Kveldsmat 22:00

Tok ikke bilde – var for sulten til å tenke på det i øyeblikket. Men den bestod av pølser, ost og også noen mandler som jeg småspiste på til maten var klar.

Næringsinnhold:

– Energi: 567 kcal.

– Karbohydrat: 11 g.

– Protein: 24 g.

– Fett: 47 g.

“RESULTATER”

Totalt energiinntak: 2367 kcal.

Energifordelingen mellom de ulike næringsstoffene:

– Karbohydrat: 87  g. = 15%

(Sukker: 5,3 g. = 0,9 %)

– Protein: 123 g. = 21 %

– Fett: 166 g. = 63 %

Min vurdering: Sammenlignet med mandag ble det ca. like mye energi, men litt mindre karbohydrater – merkelig dette selv om jeg prøvde å være bevisst ved å bl. a. innta mer potet til middag. Må jobbe mer med dette. Proteininntaket er redusert, men fortsatt «unødvendig» høyt. Disse registreringene gjør man svært beviste i sitt kosthold. Dette er noe jeg anbefaler ALLE å gjøre en gang iblant – uansett mål og mening med det. De neste dagene skal jeg øke inntak av melk og melkeprodukter, nettopp for å få mer karbohydrater og energi i kosten.

Bleklager at dette innlegget kommer litt sent, en stresser tirsdagskveld og en lang dag på jobb gjør det vanskelig å oppdatere så tidlig/ jevnlig som ønsket. Liker at dette temaet engasjerer folk. Takk for mange og gode tilbakemeldinger 😀

58 tanker om “Tirsdag 16. november

  1. Ser utrolig bra ut, og jeg blir fortsatt like inspirert av å lese bloggen din hver dag.
    Lurte på om du kunne legge ut en oppskrift på laksemiddagen din igår?:) Det så nydelig ut!
    Ønsker deg en fin kveld=)

  2. kjempefint innlegg!
    flere sånn ønsker jeg.
    er 2300 kalorier ditt dagsbehov?
    trenger du ikke mer, siden du trener en del?
    ha en fin kveld!:)

    • Takk for det Karina! 2300 er nok litt lite når jeg trener. Det er ikke et bevist energiinntak – mer tilfeldig av at jeg har spist når jeg har vært sulten og spist meg passelig mett. Må jobbe mer for å få i meg nok energi ved trening da jeg ikke ønsker vektnedgang. Kommer flere som dette! Ha en flott torsdag 🙂

  3. Tilbaketråkk: Oppsummering | Blisunn

  4. Tilbaketråkk: Første steg i riktig retning.. | Blisunn

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *