Onsdagens matpakker

Fullt program fra morgon til kveld, da må man planlegge måltidene og maten litt i forkant. Onsdag ble det styrketrening rett etter jobb, og det var da duket for en ekstra matpakke i sekken. Denne ble inntatt på vei fra jobb til treningssenteret, og delvis i garderoben. 

Lunsj: Middagsrester, Fløtegratinerte søtpoteter og kjøttdeig grateng. 

Masse ruccolasalat, paprika og pinjekjerner over middagsrestene.

Etter jobb: Tyrkisk yoghurt, kiwi og nøtter (valnøtter og pistasjkjerner) Nøttene ble litt myke, så neste gang tar jeg de i en boks eller pose for seg selv.

Pakket og klar 😉

59 tanker om “Onsdagens matpakker

  1. hei:) jeg har et spørsmål angående lunsj. Toro selger pasta bolonese på «lunsj boks», sånn som du bare heller vann i å venter i 5 min:) den smaker veldig godt og har næringsinnhold per 100 gr. Kcal 85, Protein 3gram, Karbohydrater 17 gram, Fett 1gram. Jeg lurer på om dette er et årlig lunsjvalg i forhold til det jeg vanlig vis har, som er 2-3 mellom grove brødskiver med mye ost og smør. Er det ene mye sunnere enn det andre eller noe sånnt? Vet du hvor mye energi som ligger i 1 skive med mye ost og smør 🙂 ?

    • Hei. Jeg har tatt utgangspunkt i at det er denne su spiser. Denne rett i koppen pakken inneholder svært lite fett og proteiner, og jeg vil tro den gir deg et svingende blodsukker og at du er sulten igjen ganske raskt. Den gir deg også lite energi, så det er ikke så rart at du blir sulten igjen etter kort tid. Dersom du SKAL spise denne, ville jeg anbefalt deg å ha et kokt egg og 1/2 avokado ved siden av, slik at du får mer proteiner og fett i måltidet.
      2-3 mellomgrove brødskiver med mye ost og ekte meierismør er sunnere enn Toro rett i koppen. Her har du en bedre balanse av næringsstoffene, mer energi og jeg vil tro at denne holder deg mett lengre og gir deg et mer stabilt blodsukker.
      Håper dette var til hjelp 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *