Min paleodag

Dag 4 på paleo challenge, og jeg har tatt bilder av alle dagens måltider så langt (ikke så vanskelig når det bare er to) og oppdatering om resten av dagen kommer etter hvert..

Frokost kl 08:00

2 kokte egg, sprøstekt bacon, sopp, avokado, eple med kanel, kaffi og litt salat til (som ikke ble med på bildet).

Må legge til at Kjetil savner veldig et glass melk til frokosten. Savner også litt ost til dette, men tommelen opp – vi er fortsatt en del av paleo challenge!!

Kl 12:00 Et eple mens vi ventet på middagen (min hærlige svigermor lagde middag til oss, fint med sånne som tar hensyn til våre spesielle «matvaner») Så var vi også på en liten sykkeltur, ca 30 min – fint tidsfordriv når man venter på noe godt og er sulten 🙂

Middag kl 14:00

Fårikål med litt ekstra grønnsaker (kålrot og gulrot)

Og en kopp kaffi etter middagen.

Kl 18:00 1 time fysisk aktivitet + en banan og en kopp te

Middag nr 2 kl 20:30

Steikt søtpotet, salat og innbakte egg, inspirert av Paleoliv.

108 tanker om “Min paleodag

  1. Hei!
    Er fast følger av bloggen din, og lurer litt på følgende; hadde de ikke melk fra «den tida» dere spiser fra?

    • Det var først når jordbruksrevolusjonen tok til at det ble vanlig å holde husdyr og få melk. Jordbruksrevulosjonen skjedde for ca. 10 000 år siden, mens mennesket har utviklet seg over mer enn 2 millioner år. Vi prøver derfor å gå tilbake til et kosthold før jordbruksrevolusjonen tok til, og da var ikke melk en del av kostholdet.

  2. Hei! Jeg må bare fortelle at jeg bare ble SÅ inspirert da du posta paelochallengen her om dagen! Jeg har levd lavkarbo i over ett år, og har i det siste tenkt mer og mer på å prøve å kutte ut meieriprodukter i en periode, hvertfall redusere litt. Så de siste dagene har jeg spist paelo jeg også, så får vi se hvor lenge det varer 😛 Spent på å se mer matbilder framover:)

  3. Et lite spørsmål, tar du kosttilskudd no når du et Paleo? Lurer på om eg må kutte ut omega 3, d-vitamin, kalsium/magnesium/krom og spirulina når eg sette i gang? 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *