Hjemmelaget vaniljeyoghurt

Dette var nok tidenes beste lunsj!! 

HJEMMELAGET VANILJEYOGHURT – sunn som bare det!

  • 2 eggeplommer
  • Litt sukrinmelis
  • Vaniljepulver
  • Litt lucuma
  • 3 store ss. tyrkisk yoghurt

Fremgangsmåte:

Pisk eggeplommene med sukrinmelis, vanilje og lucuma til det er luftig. Bland dette sammen med tyrkisk yoghurt. Fiks ferdig 🙂

Dette er en nydelig erstatning for vanilje kesam, som faktisk inneholder 7,5 sukkerbiter!!!

Næringsinnhold i denne porsjonen:

  • Energi: 205 kcal.
  • Karbohydrat: 3 g. (6 %)
  • Protein: 8 g. (16 %)
  • Fett: 17 g. (75 %)

VANILJEYOGHURT MED BLÅBÆR OG NØTTER

  • Vaniljeyoghurt, som porsjonen over.
  • Ca. 60 g. blåbær, tint i vannbad. Tilsett litt sukrin og lucuma (ikke nødvendig)
  • Ca. 30 g. hakkede nøtter. Jeg brukte valnøtter og paranøtter. 

Næringsinnhold:

  • Energi: 437 kcal. 
  • Karbohydrat: 11 g. (9 %)
  • Protein: 13 g. (13 %)
  • Fett: 38 g. (78 %)

VANILJEYOGHURT MED BLÅBÆR, NØTTER, BANAN OG ET DRYSS PALMESUKKER

I tillegg til porsjonen beskrevet over med vaniljeyoghurt, blåbær og nøtter tilsatte jeg: 

  • 1/2 banan
  • 1,5 ts palmesukker

Dette ble gjort bevist for å øke karbohydratinntaket i forkant av fotballkamp senere i dag.  

Næringsinnhold med banan og palmesukker:

  • Energi: 495 kcal.
  • Karbohydrat: 24 g. (20 %)
  • Protein: 14 g. (11 %)
  • Fet: 38 g. (69 %)

55 tanker om “Hjemmelaget vaniljeyoghurt

  1. Snakk om aha-opplevelse da – satte akkurat til livs en porsjon kveldskos med blåbær, banban, bringebær og kiwi.Og vaniljekesam…. 7,5 sukkerbiter – ikke bra! Skal prøve din variant veldig snart ser jeg!

    Utrolig inspirerende måltider du presenterer forresten 🙂

    Og masse masse lykke til med rennet til helgen! Er veldig glad det er noen måneder til det er min tur!

    -Siv

    • Ja, det var overraskende mye sukker, så ENDELIG en fullverdig erstatter for den sukkerbomben.. Har prøvd en stund 😉 Takk for det, jeg trenger nok noen lykke ønskninger skal jeg komme meg over de fjella der – men i mål skal jeg!! 🙂

  2. Tilbaketråkk: Bokhvetepannekaker | Blisunn

  3. Tilbaketråkk: Frokost forslag | Blisunn

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *