Ny frokost

Ikke før jeg har skrevet under på at paleosmoothie er min desidert beste frokost – og absolutte favoritt, måtte jeg finne ut noe annet, i hvertfall teste ut noe annet.. Den siste uken har jeg spist en helt annen frokost:

Kjøtt/ fugl/ fisk + nøtter. 

Jeg har prøvd følgende kombinasjoner

  • Kjøttdeig + paranøtter
  • Kokt torsk + pistasjkjerner
  • Kyllingfilet + cashewnøtter
  • Laks + cashewnøtter
  • Biffstrimler + pistasjkjerner

Kokt torsk var igrunnen veldig tørt og kjedelig, men de andre variantene var meget godkjendt. Jeg har spist kjøttet først også nøttene sammen med en kaffikopp. Alle frokostene gav en behagelig metthet og energi som holdt lenge. Jeg har spist frokost mellom 07-09 og lunsj mellom 12-14, med en treningsøkt/ gruppetime rett før lunsj nesten samtlige dager.

297 tanker om “Ny frokost

  1. Hvordan er karbohydrat innholdet i disse frokostene? Antar det er relativt lite. Er det bevist? merker du noe forskjell kontra frokost med mer karbohydrater

  2. Før spiste jeg kyllingfilet til frokost og metthetsfølelsen var veldig stor i forhold til 2 rugsprø og pålegg som jeg spiser nå for tiden.. Nå ble jeg inspirert til å teste ut disse type frokostene igjen! 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *