Hallo bloggen

Da var det endelig på tide å sette seg ned å blogge litt igjen. Eksamen var vel overstått onsdag i forrige uke, og siden det har jeg både slappet av, sovet ut, trent igjen (endelig!), kjøpt meg bil (et lite sort glis!!), jobbet på gården, fått grønne fingre, grillet og kost meg mye – med alt som ikke har med skolen å gjøre.. 

Jeg har tatt en del bilder av mat og mine "matutfordringer" denne uken. Ikke alt er like sunt, men jeg har prøvd å velge det beste av de alternativene jeg hadde tilgjengelig.

Frokoster med hjemmelaget knekkebrød og leverpostei. Jeg elsker leverpostei, brukte 1/2 boks pr. frokost – hehe 😉 

Niste på eksamensdagen: Grov bolle med smør, salat, hvitost og masse hjortekjøtt (rester fra middagen dagen før) Nydelig!! 🙂 

Enkel og nydelig eksamensmiddag: grillet kylling, kjøpt potetsalat og en frisk salat. 

Eksamensfeiring i kveldssola. Champis med bringebær, frukt, sjokolade og gode venner 🙂  SÅÅÅ glad for å være ferdig!!!

Var også på sushidate med to flotte jenter (Springerinne og Nutristina). Etter mye styr med noe bagasje, ble det ikke husket å ta bilder – jeg var litt oppkavet! Men Springerinne har lagt ut noen bilder.

En 7 timers busstur krever litt påfyll. En dyr buffet på kroa fristet ikke, derfor kjøpte jeg det beste jeg fant på en dagligvarebutikk i stedet. Ironisk nok var det ikke mange dagene før jeg skrev om sukkerinnholdet i vaniljekesam, så dette er ikke et optimalt valg, men det var det beste som jeg hadde tilgjengelig. (vanlig yoghurt inneholde 7 % sukker, noe som da er mer enn de 5 % i vanilje kesamen!)

Like etter at jeg kom hjem fra Oslo ble det nok en tur med bussen.. Denne gangen nordover for å kjøpe bil!

Frokost fra Rema etter en lang busstur over natten. Sushi, kaffemocca og gulrøtter i solskinnet på bryggen. 

På vei hjemmover ble det lunsj i det nye gliset (bilen min). Varm gryterett fra Coop på dombås, Iskaffe og mørk (87 % kakao) sjokolade for å holde meg våken resten av bilturen. 

95 tanker om “Hallo bloggen

  1. Istede for vanilje-kesam burde du heller kjøpt vanlig kesam eller kanskje cottage-cheese som ikke inneholder noe sukker + en tube honning,så kan du skvise på litt honning på egenhånd,og da kan du selv justere sukker-innholdet – dette syns jeg faktisk smaker mye bedre i tilegg! 🙂

    • Det er nok bedre løsninger med tanke på næringsinnholdet, men ikke med tanke på smak etter min mening. Liker verken vanlig kesam eller cottage cheese uten at det er tilberedt i en grateng eller lignende. Men fint tips til de som liker disse 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *